عملکرد شبکه دامپزشکی سربیشه در مبارزه با بیماری تب مالت
عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در راستای مبارزه و ریشه کنی بیماری تب مالت از ابتدای سال جاری تشریح گردید.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه دکتر هادی کاووسی رئیس این شبکه گفت: بیماری بروسلوز در دام یا همان تبمالت انسانی بیماری خطرناک مشترک بین انسان و دام است که علاوه بر آثار زیانبار در سلامت انسان در جمعیت دامی نیز موجب خسارات فراوان از جمله سقط جنین در دام، ایجاد ناباروری و کاهش تولید شیر شده ولذا نقش بسزایی در ضررهای اقتصادی وارده به دامداران دارد و پیشگیری از این بیماری از جمله اولویتهای مبارزه با بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور است.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری جهت مقابله و مبارزه با این بیماری زیانبار و مشترک اکیپ های فنی این شبکه در حوزه این شهرستان بیش از 37 هزار بره و بزغاله را علیه تب مالت ایمن سازی و همچنین در راستای شناسایی دامهای آلوده در جمعیت دام سنگین وسبک بیش از 1400 راس/ نفر شامل (گاو،شتر، گوسفند وبز) نمونه گیری خون انجام و پس از انجام آزمایشات سرولوژی دامهای آلوده شناسایی شده و از چرخه مصرف انسانی حذف گردیدند.
نظر دهید