پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
  • 1399/06/02 - 12:01
  • تعداد بازدید : 396
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کاهش 68 درصدی خروج شتر از نهبندان

بیماری کرونا خروج قانونی شتر از نهبندان به سایر استان های کشور را در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد کاهش داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست امسال مجوز حمل بهداشتی _ قرنطینه ای دامپزشکی برای 40 محموله شتر به تعداد 463 نفر به هشت استان کشور صادر شده است.

وی به بیان اینکه شترهای شهرستان نهبندان به استان های اردبیل، فارس، کرمان، قم، اصفهان،  یزد، مرکزی و گلستان حمل شده است، افزود: واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان پس از بررسی وضعیت سلامت محموله ها و سوابق اقدامات بهداشتی انجام گرفته و داشتن موافقت نامه از استان‌های مقصد، نسبت به صدور مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی اقدام نموده است.

رئیس شبکه دامپزشکی  نهبندان به کاهش 68 درصدی خروج شتر از شهرستان اشاره نمود و تصریح کرد: در چهار ماهه نخست سال گذشته مجوز حمل بهداشتی _ قرنطینه ای دامپزشکی برای تعداد یک هزار و 475 نفر شتر صادر شده بود.

راه انجام با اشاره به اینکه هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون مجوز حمل بهداشتی _ قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است، خاطرنشان کرد: در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز، برابر با قانون سازمان دامپزشکی کشور با متخلفان برخورد می‌شود.

وی از مردم خواست برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مربوط به امور دامپزشکی مراتب را هرچه سریعتر به واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی نهبندان با شماره  ۳۲۶۲۲۳۵۷ تماس گرفته و اطلاع دهند.

 

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 254991
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور