پایان فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در نهبندان
فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین با ایمن سازی 999 رأس گاو و گوساله در شهرستان نهبندان به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح سراسری تب برفکی دام سنگین در کل کشور در شهرستان نهبندان نیز عملیاتی شد و در آن 999 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
وی افزود: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماریهای ویروسی واگیر دام (گاو، گاومیش، گوسفند و بز) در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد میکند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمنسازی دامها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی- قرنطینهای در واحدهای دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بیماری تب برفکی است.
راه انجام خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای طرح مایه كوبی تب برفكی به لحاظ نقش آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها، كلاس های آموزشی و ترویجی با موضوع رعایت ضوابط بهداشتی_قرنطینه ای و امنیت زیستی در واحدهای دامداری برای دامداران تعدادی از روستاهای شهرستان با توزیع بروشور و اطلاعیه های بهداشتی برگزار شد.
وی یادآور شد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری نمایند.
نظر دهید