چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1398/05/01 - 08:35
  • تعداد بازدید : 231
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در نهبندان

فاز نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین با ایمن سازی 999 رأس گاو و گوساله در شهرستان نهبندان به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: به دنبال اجرای طرح سراسری تب برفکی دام سنگین در کل کشور در شهرستان نهبندان نیز عملیاتی شد و در آن 999 راس گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

وی افزود: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر دام (گاو، گاومیش، گوسفند و بز) در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: این بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی- قرنطینه‌ای در واحدهای دامداری مؤثرترین راه برای پیشگیری از بیماری تب برفکی است.

راه انجام خاطر نشان کرد: همزمان با اجرای طرح مایه كوبی تب برفكی به لحاظ نقش آموزش و اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها، كلاس های آموزشی و ترویجی با موضوع رعایت ضوابط بهداشتی_قرنطینه ای و امنیت زیستی در واحدهای دامداری برای دامداران تعدادی از روستاهای شهرستان با توزیع بروشور و اطلاعیه های بهداشتی برگزار شد.

وی یادآور شد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیداً خودداری نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 135008
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور