پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
  • 1402/01/29 - 11:52
  • تعداد بازدید : 1069
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نظارت شبکه دامپزشکی نهبندان بر حمل بیش از 2 هزار نفر شتر در سال 1401

نظارت بر ورود و خروج دام، طیور و فرآورده های خام دامی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی می باشد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: همکاران شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش می‌کنند به نحو مطلوب و شایسته‌ای از سرمایه دامی به عنوان دومین سرمایه ملی کشور صیانت و مراقبت کنند و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه را از طریق نظارت بر چرخه تولید تا مصرف فرآورده‌های خام دامی تامین کنند.

وی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی_قرنطینه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان در سال گذشته برای خروج دو هزار و 133 نفر شتر به مقصد استان‌های دیگر و 224 نفر شتر به مقصد شهرستان های استان خراسان جنوبی گواهی حمل بهداشتی_قرنطینه‌ای صادر کرده است.

آهنی یادآور شد: هرگونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی تنها با مجوز دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز، برابر با ماده هفت آئین‌نامه اجرائی نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با متخلفان برخورد می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 300224
کلمات کلیدی
SarDabir مهدی محمدزاده

SarDabir مهدی محمدزاده

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور