نظارت دامپزشکی نهبندان بر تولید بیش از 20 تن گوشت شتر
از ابتدای سال جاری 125 نفر شتر با نظارت بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی نهبندان کشتار و بیش از 20 هزار کیلوگرم گوشت سالم تولید شده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راهانجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی های می باشد، تا گوشت با کیفیت و مناسب به دست مصرفکننده برسد.
وی با اشاره به نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی برکشتار 125 نفر شتر در هشت ماهه نخست امسال در کشتارگاه شهرستان، تصریح کرد: بیش از 20 هزار کیلوگرم گوشت قرمز استحصال شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: همچنین در این بازرسی ها ضمن حذف موضعی برخی لاشه ها، تعداد پنج لاشه شتر به وزن 600 کیلوگرم گوشت قرمز به دلیل وجود برخی بیماریهای انگلی و لاغری دام به صورت کامل حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
راهانجام با اشاره به اینکه گوشت استحصالی در تنها کشتارگاه دام شهرستان نهبندان از آغاز فرآیند کشتار تا مرحله توزیع تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی می باشد، افزود: با توجه به قابل انتقال بودن بسیاری از بیماریها از قبیل تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک، سل و... ذبح دام در کشتارگاه و نظارت دقیق دامپزشکی از اهمیت و حساسیت ویژهای برخوردار است.
وی تاکید کرد: همشهریان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء و همچنین جنسیت لاشه است توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره تلفن 32622357 شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
نظر دهید