ضبط و معدوم سازی ششمین لاشه شتر در کشتارگاه نهبندان
ماموران دامپزشکی به عنوان متولی بهداشت و سلامت جامعه همواره با بازدید و نظارت مستمر بر کشتارگاه و مراکز عرضه و حذف گوشت های فاسد از چرخه مصرف انسانی در راستای سلامت مردم و جامعه فعالیت می کنند.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محمد راه انجام» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت : بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی در پی بازرسیهای روزانه از دامهای ذبحشده در کشتارگاه این شهرستان، لاشه یک نفر شتر به وزن 110 کیلوگرم را به دلیل تبدار بودن لاشه از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم کردند.
وی به نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی بر کشتار 130 نفر شتر در کشتارگاه شهرستان اشاره کرد و افزود: با ذبح بهداشتی این تعداد شتر بیش از 20 هزار کیلوگرم گوشت قرمز سالم و بهداشتی تولید شده است و همچنین در این بازرسی ها ضمن حذف موضعی برخی لاشه ها به دلیل عدم رعایت شرایط بهداشتی، لاشه شش نفر شتر به وزن 750 کیلوگرم را به دلیل وجود برخی بیماری های انگلی و لاغری دام به صورت کامل حذف و از چرخه مصرف انسانی خارج نمودند.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به نکاتی در مورد خرید گوشت قرمز، خاطرنشان کرد: افراد گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی لاشه که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء و همچنین جنسیت لاشه است توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره تلفن 32622357 شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
راه انجام یادآور شد: نظارت دامپزشکی برای تضمین کیفیت، سلامت و بهداشتی بودن فرآوردههای خام دامی انجام شده و کارشناسان دامپزشکی برابر دستورالعملهای بهداشتی سازمان دامپزشکی به وظیفه ذاتی خود عمل میکنند تا فرآوردههای خام دامی سالم به دست مصرفکنندگان برسد و مردم بتوانند با اطمینان کامل فرآوردههای خام دامی را مصرف کنند.
نظر دهید