سه شنبه 02 تیر 1405

flag
  • 1398/02/23 - 10:27
  • تعداد بازدید : 297
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جریمه 18 میلیون ریالی قاچاق دام زنده در نهبندان

فردی که مبادرت به حمل غیر مجاز 3 راس گاو در شهرستان نهبندان نموده بود به 18میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: پس از توقیف محموله 3 راسی گاو توسط نیروهای انتظامی و بررسی مدارک به علت نداشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی به دادگستری شهرستان معرفی گردید که پس از بررسی پرونده توسط دادستان  به 18 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی افزود: براساس ماده شش قانون سازمان دامپزشکی کشور، اشخاصی که در مواقع بروز بیماری‌های واگیر دامی و اعلام لزوم رعایت مقررات قرنطینه، ‌برخلاف دستور سازمان دامپزشکی اقدامی نمایند که موجبات سرایت بیماری را از محلی به محل دیگر فراهم ‌کنند به تقاضای سازمان دامپزشکی مورد تعقیب قانونی ‌قرار گرفته و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی یا به هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه هرگونه جابجایی دام بدون مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی قاچاق محسوب می شود،ادامه داد: برای حفظ و حراست از بهداشت عمومی جامعه، در صورت مشاهده هرگونه حمل و نقل غیر مجاز و بدون داشتن مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی حتی درون شهرستان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

راه انجام حمل غیر مجاز دام را یکی از مشکلات پیش روی دامداران ذکر کرد و خاطر نشان کرد: نقل و انتقال بدون ضابطه دامهای بدون هویت، موجب انتقال بیماری به دام های صنعتی و روستایی شده و خسارات هنگفتی را به صنعت دامپروری وارد می کند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 129717
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور