پنجشنبه 04 تیر 1405

flag
  • 1402/10/09 - 11:43
  • تعداد بازدید : 465
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مانور دورمیزی بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان

با هدف حفظ آمادگی اکیپ های عملیاتی شبکه دامپزشکی نهبندان، مانور دورمیزی بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی از برگزاری مانور دورمیزی به‌منظور آمادگی مواجهه با بیماری‌های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: با شروع فصل سرد سال و روند رو به رشد بیماری‌های ویروسی، شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان به‌ عنوان یکی از اعضای کمیته مدیریت بحران می‌بایست توان مقابله با دو بیماری مهم تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشد.

وی افزود: اکیپ‌های اعزام واکنش سریع باید آمادگی لازم را به‌ منظور مقابله با بحران‌های احتمالی داشته باشند و می‌بایست کلیه تدابیر پیشگیرانه  برای جلوگیری از وقوع این دو بیماری اندیشیده شود تا اولاً شاهد وقوع آن نباشیم و اگر به وقوع پیوست با کمترین خسارت بتوانیم از بحران عبور کنیم.

آهنی از مرغداران و دامداران خواست: اصول امنیت زیستی را در واحدهای تحت مدیریت خود رعایت نمایند  و در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک که احتمال وقوع بیماری را می‌دهد، بلافاصله شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع سازند که عنصر زمان هنگام بحران مهم‌ترین عامل کاهش خسارات اقتصادی می باشد.

   

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 312734
کلمات کلیدی
وحید عبدالهی

وحید عبدالهی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور