برگزاری مانور دورمیزی بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان
با هدف حفظ آمادگی اکیپ های عملیاتی شبکه دامپزشکی نهبندان، مانور دورمیزی بیماری های تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی از برگزاری مانور دورمیزی بهمنظور آمادگی مواجهه با بیماریهای تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: با شروع فصل سرد سال و روند رو به رشد بیماریهای ویروسی، شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان به عنوان یکی از اعضای کمیته مدیریت بحران میبایست توان مقابله با دو بیماری مهم تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشته باشد.
وی افزود: اکیپهای اعزام واکنش سریع باید آمادگی لازم را به منظور مقابله با بحرانهای احتمالی داشته باشند و میبایست کلیه تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع این دو بیماری اندیشیده شود تا اولاً شاهد وقوع آن نباشیم و اگر به وقوع پیوست با کمترین خسارت بتوانیم از بحران عبور کنیم.
آهنی از مرغداران و دامداران خواست: اصول امنیت زیستی را در واحدهای تحت مدیریت خود رعایت نمایند و در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک که احتمال وقوع بیماری را میدهد، بلافاصله شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع سازند که عنصر زمان هنگام بحران مهمترین عامل کاهش خسارات اقتصادی می باشد.
نظر دهید