چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1397/12/07 - 11:41
  • تعداد بازدید : 200
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی بیماری های انگلی در نهبندان

دوره آموزشی- ترویجی آشنایی با بیماری های مشترک و اصول مبارزه با بیماری های انگلی دام در روستای سید علی شهرستان نهبندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه‌انجام رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: بیماری‌های انگلی خسارات جبران‌ناپذیری به صنعت دامداری وارد می‌کنند که در صورت مبارزه نکردن با  این بیماری‌ها، صنعت دامداری با مشکل روبرو شده و در نهایت انگیزه‌ای برای تولید در این بخش باقی نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان و با شرکت 30 نفر از دامداران روستای سید علی برگزار شد، افزود: کارشناس این دوره آموزشی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت بیماری‌های انگلی، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداخت.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی آگاهی بخشی و آشنایی با نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام  و مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه می باشد، ادامه داد: شهروندان باید آگاه باشند که بسیاری از بیماری‌های هولناک و کشنده از طریق انگل‌های دامی به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های مشترک به انسان سرایت می‌کند که از مهمترین این بیماری‌ها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک و کیست هیداتیک است.

راه انجام توصیه نمود: دامداران جهت مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های انگلی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، بهسازی اماکن دامی، پشم چینی، سمپاشی و خورانیدن شربت ضد انگل دام ها را جدی بگیرند.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 6820
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور