برگزاری دوره آموزشی بیماری های انگلی در نهبندان
دوره آموزشی- ترویجی آشنایی با بیماری های مشترک و اصول مبارزه با بیماری های انگلی دام در روستای سید علی شهرستان نهبندان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راهانجام رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: بیماریهای انگلی خسارات جبرانناپذیری به صنعت دامداری وارد میکنند که در صورت مبارزه نکردن با این بیماریها، صنعت دامداری با مشکل روبرو شده و در نهایت انگیزهای برای تولید در این بخش باقی نمیگذارد.
وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان و با شرکت 30 نفر از دامداران روستای سید علی برگزار شد، افزود: کارشناس این دوره آموزشی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت بیماریهای انگلی، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداخت.
رییس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی آگاهی بخشی و آشنایی با نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام و مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه می باشد، ادامه داد: شهروندان باید آگاه باشند که بسیاری از بیماریهای هولناک و کشنده از طریق انگلهای دامی به عنوان مخزن و ناقل بیماریهای مشترک به انسان سرایت میکند که از مهمترین این بیماریها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک و کیست هیداتیک است.
راه انجام توصیه نمود: دامداران جهت مبارزه و پیشگیری از بیماریهای انگلی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، بهسازی اماکن دامی، پشم چینی، سمپاشی و خورانیدن شربت ضد انگل دام ها را جدی بگیرند.
نظر دهید