چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1398/09/17 - 08:58
  • تعداد بازدید : 416
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی «اصول پیشگیری از بیماری های حیات وحش» در نهبندان

محیط بانان، شکارچیان و کارکنان محیط زیست نهبندان با نحوه پیشگیری و مبارزه با بیماری های حیات وحش آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: با هدف آشنا نمودن محیط بانان، شکارچیان و کارشناسان محیط زیست شهرستان با بیماری های شایع در حیات وحش و افزایش مهارت آنان در نحوه  پیشگیری و مبارزه با این بیماری ها و کسب توانایی و اطلاع رسانی به موقع و صحیح در هنگام بروز و شیوع بیماری ها دوره آموزشی«اصول پیشگیری از بیماری های حیات وحش» با همکاری اداره محیط زیست شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با شرکت 45 نفر از محیط بانان، شکارچیان و کارکنان محیط زیست شهرستان برگزار شد، افزود: دکتر وحید شریفی مدرس این دوره آموزشی ضمن تشریح راههای انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و وحوش از جمله طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، هاری، شاربن، بروسلوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، اصول بهداشتی امحای لاشه حیوانات و قوانین و دستورالعمل های مرتبط با کنترل و پیشگیری از بیماری در حیات وحش توضیحاتی ارائه نمود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از عموم شهروندان و علاقمندان و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هر نوع لاشه گونه جانوری در داخل طبیعت چه بصورت زنده و یا لاشه مرده جانور به هیچ عنوان بدون دستکش با لاشه جانور تماس برقرار نکرده و رعایت مسائل بهداشتی و فردی را حتما داشته باشند و در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 246738
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور