یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1398/04/09 - 09:01
  • تعداد بازدید : 210
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

واکسیناسیون رایگان دامها علیه بیماری های تب مالت،تب برفکی، شاربن در شهرستان سربیشه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و مهار بیماری واگیر دامی تب برفکی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های شاربن، بروسلوز و تب برفکی ازابتدای سال جاری آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی سربیشه محسن رمضانی رئیس این شبکه ، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و سیاه زخم) و مهار بیماری واگیر دامی تب برفکی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های شاربن(سیاه زخم) بروسلوز(تب مالت) و تب برفکی از ابتدای سال جاری آغاز شده که شبکه دامپزشکی به منظور اجرای کامل این طرح با بسیج امکانات و نیروهای خود اقدام به ساماندهی اکیپ های عملیاتی در بخش های مرکزی ،مود و درح کرده است.

رمضانی در همین رابطه عنوان کرد: از آنجایی که بیماری های تب برفکی، شاربن و تب مالت از بیماری های استراتژیک است که در صورت شیوع می تواند خسارات اقتصادی فراوانی وارد سازد و با توجه به اینکه شهرستان سربیشه یکی از قطب های مهم دامپروری در استان می باشد  ، لزوم انجام به موقع واکسیناسیون های دامی در آن بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: با پوشش مناسب واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان و مراقبت و پایش فعال طی چندین سال گذشته هیچ موردی از بیماری های مذکور در سطح شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی سربیشه
  • کد خبر : 133887
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور