یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1398/10/24 - 09:38
  • تعداد بازدید : 267
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هشدار بهداشتی دامپزشکی سربیشه به دامداران جهت پیشگیری از خسارات احتمالی سیل

با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و نیزشروع بارش نزولات آسمانی در استان و احتمال وقوع سیل، ضروری است دامداران توصیه ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جهت مصون ماندن سرمایه دامی خود اجرایی کنند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه دکتر هادی کاووسی سرپرست شبکه اظهار داشت: با توجه به مخاطرات سیل، ضروری است تا دامداران نسبت به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها و عدم نگاهداری علوفه در قسمت هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب دارد اقدام کنند.

«دکتر هادی کاووسی»، ایجاد راه آب در اطراف دامداری به منظور دفع آب باران و جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری، شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحدهای سیل زده را از دیگر نکات مهم دانست.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماریهای دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ های مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی جهت مایه کوبی دامها علیه بیماریهای مختلف ضروری است.

وی، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دامها در مقابله با انگل های خارجی پس از خاتمه رخداد سیل و همکاری در اعمال مقررات قرنطینه ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه را از دیگر نکات بسیار مهم عنوان کرد.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی سربیشه
  • کد خبر : 248256
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور