یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1398/05/23 - 13:46
  • تعداد بازدید : 400
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

نظارت بر ذبح بیش از 187دام نذری در عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: در روز عید قربان بیش از 187 دام تحت نظارت دامپزشکان وکارشناسان این شبکه ذبح شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه محسن رمضانی رئیس شبکه گفت:

در روز عید قربان تعداد 186راس دام سبک و2 راس دام سنگین تحت کنترل و نظارت های بهداشتی دامپزشکی ذبح و استحصال شد.

وی با بیان اهمیت مسایل بهداشتی در سلامت شهروندان و بویژه در ایام عید قربان، افزود: در این راستا تعداد 4 کبد و19 شش (ریه یا جگرسفید) به علت آلودگی های انگلی از چرخه مصرف حذف و معدوم شده است.

رمضانی از شهروندان در خواست کرد که دام کشتاری خود را جهت جلوگیری از انتشار  بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل کشتار گاه دام ذبح کنند و لاشه را به مدت 24 ساعت در دمای 0 الی 4 درجه سانتی گراید(دوره پیش سرد) نگهداری کنند وپس از آن مصرف نمایند.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی سربیشه
  • کد خبر : 242498
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور