ضبط و معدوم سازی 43 کیلو گرم گوشت قرمز بدون مهر و لیبل در شهرستان سرایان
طی بازدید های کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مقدار 43 کیلو گرم گوشت قرمز جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی سرایان ؛دکتر خالقی زاده رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان گفت: یكی از مهمترین راه های انتقال بیماری بین انسان و دام مخصوصا بیماری تب خونریزی دهنده كریمه كنگو از طریق گوشت تازه آلوده وكشتار شده درخارج از كشتارگاه است.
وی افزود: با شروع فصل گرما و همچنین شیوع بیماری ها در بازدیدها، بازرسیها و نظارتهای بهداشتی طبق مقررات و ضوابط دامپزشکی از تمامی محصولات با منشاء دامی و مکانهای مجاز عرضه فراورده های خام دامی نظارت بهداشتی انجام می شود، و در صورت مشاهده فراورده خام دامی فاسد، تاریخ گذشته، نگهداری نامناسب، حمل و نقل غیر بهداشتی و عرضه خارج شبکه محصولات فوق از چرخه مصرف انسانی خارج شده و نسبت به معدوم سازی فراورده خام دامی غیر بهداشتی اقدام می شود.
خالقی زاده افزود: کارشناسان دامپزشکی دولتی و خصوصی در طول شبانه روز با انجام نظارتهای بهداشتی خود در تمامی مراحل تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی سبب تضمین سلامت و کیفیت مواد غذایی با منشاء دامی می شوند.
نظر دهید