یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1397/02/31 - 12:00
  • تعداد بازدید : 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات از کارخانه های خوراک دام وطیور

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان به اتفاق مسئول نظارت شبکه از کارخانجات خوراک دام وطیور شهرستان بازدید نمودند.



به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان قاینات دکتر محمودی سرپرست شبکه گفت : در راستای اجرای دستورالعملها، آئین نامه ها و شیوه نامه نظارت بهداشتی ، کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان بصورت منظم ار مراکز تولید ، توزیع ، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خوراکی و غیر خوراکی بازدید ، بازرسی و نظارت می نمایند.



دکتر محمودی بیان داشت : با توجه به اهمیت کارخانجات خوراک دام و طیور برای تولید سالم و با کیفیت خوراک دام و طیور شهرستان و ارتباط مستقیم تولید پایدار و تامین سلامت دام و طیور به جیره غذایی سالم و بهداشتی، در تمامی مراحل تولید توسط کارخانجات شهرستان بازدید ، نظارت ، نمونه برداری  و آزمایشهای کیفی  توسط کارشناسان دامپزشکی دولتی و خصوصی بصورت شبانه روزی در حال انجام میباشد. فعالیتهای بهداشتی دامپزشکی از مزرعه و دامداری تا سفره مردم در خصوص سلامت و بهداشتی بودن فرآورده های خام دامی و طیور باعث ارتقاء بهداشت عمومی جامعه می شود.



دکتر محمودی در این بازدید ضمن تذکر چند نکته در راستای افزایش کیفیت و بهره وری محصول اظهار داشت : رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای نکته مهمی است که کارخانجات باید اهمیت دهند و رعایت بیوسکیوریتی در چرخه تولید و عرضه نقش مهمی در کنترل بیماری ها دارد .



وی همچنین از اقدام خوب و شایسته ای که در چرخه پرورش طیور شهرستان اتفاق افتاده ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور کارشناسان امور دام و دامپزشکی در کنار تولید کنندگان قدم مثبت و اساسی در بهره وری بهتر از امکانات می باشد چرا که در بسیاری از مواقع عدم آگاهی پرورش دهنده و نگاه تجربی که به مقوله پرورش دارد باعث خسارات اقتصادی و بهداشتی زیادی می شود که پرورش علمی که در این شهرستان در حال انجام است قدم مثبتی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی می باشد.




  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 101536
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور