نظارت شبکه دامپزشکی نهبندان بر حمل بیش از 2 هزار نفر شتر در سال 1401
نظارت بر ورود و خروج دام، طیور و فرآورده های خام دامی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی می باشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: همکاران شبکه دامپزشکی شهرستان در راستای وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش میکنند به نحو مطلوب و شایستهای از سرمایه دامی به عنوان دومین سرمایه ملی کشور صیانت و مراقبت کنند و ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه را از طریق نظارت بر چرخه تولید تا مصرف فرآوردههای خام دامی تامین کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت پیشگیری از سرایت بیماریهای دامی، بیماریهای مشترک بین انسان و دام و حفظ و حراست از سرمایههای دامی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه، رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی_قرنطینهای بسیار حائز اهمیت است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان ادامه داد: واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان در سال گذشته برای خروج دو هزار و 133 نفر شتر به مقصد استانهای دیگر و 224 نفر شتر به مقصد شهرستان های استان خراسان جنوبی گواهی حمل بهداشتی_قرنطینهای صادر کرده است.
آهنی یادآور شد: هرگونه حمل و نقل دام و فرآوردههای خام دامی تنها با مجوز دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محمولههای فاقد مجوز، برابر با ماده هفت آئیننامه اجرائی نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با متخلفان برخورد میشود.
نظر دهید