واکسیناسیون رایگان دامها علیه بیماری های تب مالت،تب برفکی، شاربن در شهرستان سربیشه
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و مهار بیماری واگیر دامی تب برفکی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های شاربن، بروسلوز و تب برفکی ازابتدای سال جاری آغاز شده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی سربیشه محسن رمضانی رئیس این شبکه ، با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و سیاه زخم) و مهار بیماری واگیر دامی تب برفکی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری های شاربن(سیاه زخم) بروسلوز(تب مالت) و تب برفکی از ابتدای سال جاری آغاز شده که شبکه دامپزشکی به منظور اجرای کامل این طرح با بسیج امکانات و نیروهای خود اقدام به ساماندهی اکیپ های عملیاتی در بخش های مرکزی ،مود و درح کرده است.
رمضانی در همین رابطه عنوان کرد: از آنجایی که بیماری های تب برفکی، شاربن و تب مالت از بیماری های استراتژیک است که در صورت شیوع می تواند خسارات اقتصادی فراوانی وارد سازد و با توجه به اینکه شهرستان سربیشه یکی از قطب های مهم دامپروری در استان می باشد ، لزوم انجام به موقع واکسیناسیون های دامی در آن بسیار مهم است.
وی ادامه داد: با پوشش مناسب واکسیناسیون جمعیت دامی شهرستان و مراقبت و پایش فعال طی چندین سال گذشته هیچ موردی از بیماری های مذکور در سطح شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.
نظر دهید