یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1397/02/08 - 12:00
  • تعداد بازدید : 114
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

محل عرضه غیرقانونی دام بیرجند همچنان فعال است

علی‌رغم اینکه از احداث میدان جدید عرضه دام بیرجند چند ماه می‌گذرد هنوز میدان عرضه دام قدیم در داخل شهر بیرجند فعال است.





معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته پروژه میدان دام واقع در جاده شمس‌آباد بیرجند با حدود هزار و 500 متر مربع احداث شد.



وی افزود: طرح انتقال میدان دام بیرجند با هماهنگی فرمانداری‌، دامپزشکی، اتحادیه دامداران استان، شهرداری، مرکز بهداشت بیرجند و نیروی انتظامی اجرا می‌شود که تا کنون هیچ‌گونه اقدام عملی در این خصوص شاهد نبوده‌ایم.



دکترمحمدعلی بخشی ادامه داد: قطعه زمینی به اتحادیه دامداران واگذار شده است تا این میدان دام به مکان جدید خود منتقل شود.



وی متذکر شد: توسط اتحادیه دامداران مکانی سمت روستای بجد معرفی شد اما بخاطر مشکلات آبی اقدامی صورت نگرفت، پس آن نیز قطعه زمینی در دشت حسین آباد هفت کیلومتری شهر بیرجند در نظر گرفته شد که مراحل احداث نیز در این مکان صورت گرفت.



معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: اکنون میدان دام بیرجند در مکان جدید خود افتتاح و فعالیت می‌کند و انتظار داریم انتقال میدان قدیم به مکان جدید خود به زودی انجام شود.



بخشی مشکل عدم تعطیلی میدان غیرقانونی عرضه دام داخل شهر بیرجند را کم‌کاری حوزه شهرداری و شبکه بهداشت شهرستان دانست و گفت: ادارات ذی‌ربط باید از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدام به تعطیلی کنند.



وی با بیان اینکه فروشندگان دام ادعاهای غیرمنطقی دارند، اذعان داشت: فروشندگان مدعی هستند که شرایط موجود در میدان جدید عرضه دام بیرجند مناسب نیست و مسیر آن دور است و گاها گرانی و کوچک بودن غرفه ها و همچنین فروش دام سیار در مسیر منتهی به میدان عرضه دام را بهانه‌های عدم انتقال دام‌های خود می‌دانند.



*تعطیلی میدان عرضه دام داخل شهر از قدرت دامپزشکی خراسان‌جنوبی خارج است



معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعطیلی میدان عرضه دام داخل شهر از قدرت دامپزشکی خراسان‌جنوبی خارج است، گفت: دامپزشکی  می‌تواند باهمکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی به حل مشکلات بپردازد چراکه قوه برخورد با مشکلات را ندارد.



بخشی ادامه داد: جهت برخورد با فروشندگان غیرمجاز دام داخل شهر مکاتباتی با نیروی انتظامی داشته‌ایم که متأسفانه به جایی نرسیده است.



وی اظهار کرد: طراحی نقشه، ساخت واحدهای مدنظر اتحادیه و صدور پروانه  بهره‌برداری میدان جدید عرضه‌دام بیرجند توسط اداره دامپزشکی خراسان جنوبی صورت گرفته است.



معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی خواستار حل مشکل انتقال میدان دام به محل قانونی خود شد و بیان کرد: دستگاه های نظارتی، مراجع قضایی و شهرداری به هر طریق ممکن جهت انتقال میدان دام قدیم به محل جدید خود اقدام کنند.



 وی عنوان کرد: دلالان عرضه دام اگر مشکلی دارند با مدیریت درست دام می‌توان آن را حل کرد چراکه میدان جدید عرضه دام بیرجند گنجایش انتقال تمام فروشندگان به این محل را دارد و امیدواریم میدان عرضه دام جدید به حیات خود ادامه دهد.



 


  • گروه خبری : اخبار اسلایدر
  • کد خبر : 97621
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور