چهارشنبه 03 تیر 1405

flag
  • 1397/12/08 - 10:30
  • تعداد بازدید : 304
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماری تب برفکی در نهبندان

دوره آموزشی آشنایی با نحوه پیشگیری از بروز و انتشار بیماری تب برفکی در روستای افضل آباد شهرستان نهبندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان با بیان اینکه این دوره آموزشی در راستای پیشگیری از بروز و انتشار بیماری تب برفکی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش رعایت اصول بهداشت و مدیریت مبارزه با بیماری‌های دامی، آشنایی با علایم، عوارض و پیشگیری از ابتلا دام‌ها به بیماری تب برفکی، واکسیناسیون به موقع دام‌ها و رعایت شرایط قرنطینه‌ای از اهداف برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری تب برفکی در روستای افضل آباد بود.

وی با اشاره به اینکه  این دوره آموزشی با حضور 34 نفر از عشایر روستای افضل آباد برگزار شد، افزود: بهترین راه پیشگیری از بیماری  تب برفکی رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی می باشد که افزایش ارتقاء آگاهی دامداران در این خصوص به پیشگیری از گسترش بیماری کمک شایانی خواهد نمود

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان یادآور شد: بیماری تب برفکی بیماری مشترک بین دام و انسان نیست اما یکی از واگیردارترین بیماری‌های دامی است که تقریباً‌ همه زوج‌سمیان از جمله نشخوارکنندگان اهلی را از راه‌های مختلف مبتلا می‌کند و باعث خسارات اقتصادی قابل توجهی می‌شود.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار شبکه دامپزشکی نهبندان
  • کد خبر : 6886
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور