آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی دام های سبک روستایی و عشایری در نهبندان
فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک در واحدهای روستایی و عشایری نهبندان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان، محسن آهنی رئیس شبکه دامپزشکی گفت: فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان علیه بیماری تب برفکی به منظور پوشش مناسب واحدهای عشایری و روستایی، حمایت از تولیدکنندگان و عشایر و حفاظت از سرمایههای ملی و بومی دامی شهرستان، با توان بخش دولتی و خصوصی در شهرستان نهبندان آغاز شد.
وی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار بوده که در صورت ابتلا مضرات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می کند که از علائم این بیماری می توان به کاهش تولید شیر، عدم نشخوار، ریزش بزاق، زخم های دهانی و لنگش اشاره کرد.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه انجام عملیات واکسیناسیون و رعایت اصول امنیت زیستی تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری تب برفکی در سطح شهرستان دارد از دامداران خواست: با اکیپ های اعزامی از شبکه دامپزشکی همکاری نموده و نسبت به واکسیناسیون دام های خود اقدام نمایند تا واکسیناسیون کامل دام ها علیه بیماری تب برفکی صورت پذیرد.
نظر دهید