شروع پشم چینی بهاره گوسفندان در سربیشه
با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا دامداران پشم دامهای خود را کوتاه می کنند که این امرموجب افزایش تولیدات دامی هم می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه دکتر هادی کاووسی اظهار داشت: در شهرستان سربیشه پشم چینی به روش سنتی انجام می شود و عشایر قبل از چیدن پشم اقدام به شستشوی بدن دامها می کنند و پس از خشک شدن روزانه تعداد 20 تا 25 راس را می چینند.
کاووسی توصیه کرد: پس از پشم چینی بهترین زمان برای سمپاشی بدن دامها با سموم ارگانوفسفره می باشد و همچنین سموم روغنی خطی تاثیر زیادی در از بین بردن انگل های خارجی و جلو گیری از بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو دارد.
نظر دهید