یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1398/06/12 - 10:00
  • تعداد بازدید : 278
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

توصیه های بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه برای ایام محرم

رئیس شبکه دامپزشکی از نظارت ویژه کارشناسان دامپزشکی بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های نذری در ایام عزاداری محرم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه محسن رمضانی رئیس شبکه گفت:ذبح دام در معابر وخیابانها علاوه بر انتشار بیماری های مشترک بین انسان ودام موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل شهروندان می توانند دامهای نذری خود را در کشتارگاه دام شهرداری سربیشه زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح کنند.

رمضانی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 72 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی سربیشه
  • کد خبر : 243232
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور