توصیه های بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه برای ایام محرم
رئیس شبکه دامپزشکی از نظارت ویژه کارشناسان دامپزشکی بر ذبح بهداشتی و شرعی دام های نذری در ایام عزاداری محرم خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه محسن رمضانی رئیس شبکه گفت:ذبح دام در معابر وخیابانها علاوه بر انتشار بیماری های مشترک بین انسان ودام موجب آلودگی زیست محیطی می شود به همین دلیل شهروندان می توانند دامهای نذری خود را در کشتارگاه دام شهرداری سربیشه زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی ذبح کنند.
رمضانی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت دام قربانی را ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی دام (دل، جگر و قلوه) را 72 ساعت در دمای یخچال (صفر تا چهار درجه سانتی گراد) نگهداری کرده سپس اقدام به مصرف آن نمایید.
نظر دهید