یکشنبه 07 تیر 1405

flag
  • 1398/05/12 - 08:27
  • تعداد بازدید : 268
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

آمادگی اکیپ‌های بازرسی و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه برای مراسم عید قربان

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه از آمادگی دامپزشکی شهرستان با برقراری اکیپ‌های ثابت و سیار برای نظارت بهداشتی بر دامهای قربانی از چند روز قبل از عید قربان در سربیشه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه محسن رمضانی رئیس شبکه گفت: دامپزشکان و کارشناسان این شبکه بصورت رایگان سلامت دامهای قربانی را تایید میکنندو در روز عید قربان دو اکیپ ثابت و3 اکیپ سیار در سطح شهرستان بر دامهای قربانی نظارت خواهند داشت.

وی  از شهروندان خواست تا برای تامین سلامت خود و خانواده از کشتار دام در منازل و یا معابر عمومی خودداری کنند و با مراجعه به کشتارگاه های دام با بازرسی ناظرین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی نسبت به قربانی کردن دام خود اقدام کنند

رمضانی تاکید کرد مردم از خرید دام هایی که دارای لاغری مفرط و یا تاول هایی بر روی پوست، دنبه و سایر اندام های خارجی دارند خود داری کنند
وی ادامه داد: دام هایی که دارای پشم های بلند و ژولیده ، لنگش ، آثار کچلی روی پوست (ریختگی پشم)، نفخ و بیماری های گوارشی مانند اسهال و یا به تازگی آثار تزریق دارو بر روی بدن دام قابل مشاهده است ، دام بیمار تلقی می شود و برای قربانی کردن مناسب نیست

  • گروه خبری : اخبار شبکه دامپزشکی سربیشه
  • کد خبر : 135458
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
گفتگوی آنلاین

سامانه گفتگوی آنلاین سازمان دامپزشکی کشور