همکاری بین بخشی در راستای توانمند سازی بانوان
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: دوره آموزشی -ترویجی آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان دام با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی وشرکت بانوان روستای شهید قاسم پور برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه سید حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه از برگزاری دوره های آموزشی بیماریهای مشترک بین انسان و دام در روستای شهید قاسم پور خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی - ترویجی آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان توسط اداره دامپزشکی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی ویژه بانوان برگزار شد
وی هدف از برگزاری این دوره ها را آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بشرویه گفت: دوره های آموزشی مذکور با موضوعات راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان دام از جمله تب مالت ،هاری ،انفولانزای فوق حاد پرندگان وتب خونریزی دهنده کریمه کنگو برگزار گردید وتعداد 22نفر در این جلسه حضور داشتند
سید حمید عبدی ادامه داد: در این دوره کارشناسان دامپزشکی به ارائه مطالبی پیرامون ماهیت این بیماری ها، علائم، راه های انتقال، گروه های در معرض خطر و اقدامات لازم در هنگام ابتلا پرداختند
وی با تاکید بر اهمیت آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، خاطرنشان کرد: بیماری مشترک میان انسان و دام شامل گروه وسیعی از بیماری های ویروسی، قارچی، باکتریایی و انگلی همچون تب مالت، هاری، سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، کیست هیداتیک و... است.
نظر دهید