طرح واکسیناسیون طیور بومی در سربیشه
طرح واکسیناسیون طیور بومی در سربیشه در حال انجام می باشد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه دکتر هادی کاووسی رئیس شبکه گفت: طرح سراسری واکسیناسیون با همکاری اکیپ های فنی این شبکه در حوزه این شهرستان در حال انجام هست و اجرای این طرح میتواند ایمنی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را ایجاد کرده و از انتشار ویروس از طیور بومی به واحدهای صنعتی جلوگیری کند. بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی واگیردار در طیور است که تقریبا همه انواع مختلف طیور را درگیر و دستگاه عصبی، گوارشی و تنفسی پرندگان را تحت تاثیر قرار میدهد.
کاووسی یاداور شد: واکسن نیوکاسل مورد استفاده در طرح طیور بومی، در برابر گرما مقاوم بوده و به صورت خوراکی در طیور بومی مورد استفاده قرار می گیرد.
نظر دهید