آغاز طرح واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین
سومین مرحله واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله (دام سنگین) در شهرستان سربیشه شروع شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه دکتر هادی کاووسی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماریهای ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می کند.
وی در ادامه گفت: زمان اجرای مرحله سوم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای صنعتی، روستایی و عشایری در استان از بیستم بهمن ماه جاری به مدت ۳۰ روز اجرا خواهد شد.
وی گفت: اگر چه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد، اما باید توجه داشت که صرفا نمیتوان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینهای و کنترل تردد دام توسط دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است.
وی بیان داشت: به دامداران توصیه میشود در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین از تردد ماشینآلات بین واحدها خودداری کرده و ضمن همکاری با اکیپهای واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی اقدام کنند.
نظر دهید